Hanna

Två rätters följt av 'Sommar med Ernst'


Meny

Förrätt
Kantarellcrostini med pecorino

Varmrätt
Fiskgratäng med handskalade kräftor


Nu har jag gjort min tvårätters middag. Det blev kanske inte den lyxigaste varianten, men det blev något som jag tycker om, hemmagjord fiskgratäng. Har ju framförallt den på Sjöbaren att jämföra med, vilket är ett lite väl högt uppsatt mål att slå, men den blev i alla fall nästan lika god. Till förrätt blev det kantarellcrostini med pecorino. Bytte plats på vad som skulle vara i förrätt respektive varmrätt, hade ju tänkt att ha kräftorna till förrätt först.
Tack för tipset om kantarellpajen mamma, blev väldigt sugen på att göra det också. Ska försöka att hinna med att göra det i helgen, har fortfarande kantareller kvar i frysen som borde räcka till en paj. Ringer om recept senare!


Förrätt och varmrätt.

Blev väldigt besviken när jag kom hem från jobbet idag och upptäckte att vi INTE fått någon mixlåda från  Årstiderna. Fredrik ringde till dem och de kan se att vi registrerat oss men inte att vi beställt något, så antingen har vi gjort fel eller så har det blivit något fel med deras beställningssystem.De var i alla fall väldigt trevliga. Vi skulle maila dem och berätta vad som hänt, så får vi se hur det löser sig. Vill ju verkligen ha lådan så får nog göra ett nytt försök!

Ikväll är det Sommar med Ernst på TV, missade förra gången och har inte hunnit se det än, men tror att Ernst fortfarande är kvar på Gotland så får förhoppningsvis se lite av vad han gjorde då i det här programmet också. Sen är det dags att packa, imorgon åker vi till Hovenäset igen. Känns som vi aldrig riktigt hinner packa upp innan det är dags att packa ner igen. Mycket åkande blir det, men det är det värt! Hoppas på lite bättre väder bara. Om inte, har Fredrik och jag tänkt att vi kan göra en liten utflykt till Fjällbacka. På vägen dit, i Hamburgsund, ska det finnas en fin inredningsbutik som jag gärna skulle vilja göra ett litet stopp på också. Får se vad vi hinner med annars åker vi åka dit vecka 34. Jag har varit i Fjällbacka en gång tidigare när jag var mindre, men jag kommer inte ihåg så mycket från det. Ska vara väldigt mysigt och fint.

Återkommer med recept från middagen!

Ha det gött! Imorgon är det äntligen FREDAG igen :-)...


(Såg den här roliga skylten när vi var på Ulriksdalsslott, undra om man ens får väja för grodor).

Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress