Hanna

Julpyntning!!
Ledsen att jag inte har bloggat på några dagar. Fortfarande lite krasslig så väldigt trött på kvällarna.
I torsdagskväll kom Fredrik hem, men jag hann knappt med ett hej innan det var dags att säga hejdå igen...Nu är han i Amsterdam och verkar ha det riktigt bra.

Igår kväll var jag hemma hos Karin och Andreas och åt tacos och kollade på idol, tack för en väldigt trevlig kväll, och idag har jag hunnit med både en tur i skogen och en snabb tur på stan. På förmiddagen åkte jag till Skatås och möte upp Karin och Alva för att plocka lite mossa och lingonris och sen hann jag med ett snabbt besök på stan, vad med folk, och en fika på Cafe Vanilj med Meg :-). Ikväll blir det att ta det lugnt och pynta och fixa lite här hemma.


Moss och lingonrisplockning i Skatås med Karin och Alva.

 



Lite ljus-pyssel med mossan och lingonriset. Gjorde fyra små kransar av lingonriset och satte runt fyra blockljuset. Blev väldigt juligt!!

 


Nya adventsljusstakar från Balders Hage :-). En i sovrummet och en i köket.

 

Det gäller att pynta på rejält nu när jag kan. Får vi se hur mycket som får tas bort när Fredrik kommer hem imorgon:-)... Han är inte riktigt lika mycket för julpynt som mig.

 


Mitt blivande luciatåg. Har önskat mig lucian eller stjärngossen i julklapp.

 

Nu ska jag värma på lite glögg och sätta mig framför TVn :-).

 

Trevlig helg! Hoppas att ni hunnit med att få upp ljusstakarna, stjärnorna och kanske till och med adventsgranarna för imorgon är det 1:a advent!!

STORA KRAMAR!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress