Hanna

Vilken dag....
06:35 väcktes jag av att Fredriks mobilalarm började ringa. Vilket är betydligt trevligare att vakna till än mitt. Typiskt Fredrik att ställa alarmet fel bara...eller PANIK...det var ju jag som inte ställt något alarm. Jag hade FÖRSOVIT mig över en timme. Panik, panik, panik. Inte för att jag hade något möte inbokat på morgonen eller något annat som måste göras just då, men man har ju sina rutiner...hann i alla fall rusa in på toaletten och fixa mig, klä på mig och be Fredrik göra en smörgås på 10 min. Slå det om ni kan!! Väl på jobbet var jag bara 45 min senare än vanligt, ingen skada skedd mer än att hela min dag bara kändes så fel. Helt otroligt vad kroppen är van vid morgonrutiner. Har ju egentligen sovit två timmar längre än vanligt, eftersom vi dessutom ändrat klockan, men det känns snarare som att jag sovit 2 timmar mindre än vanligt. Orkade inte ens med ett besök på gymmet idag, Fredrik fick gå dit själv. Men nu börjar jag vakna till så håller på att baka bröd :-). Filmjölksbrödet blir det. Har insett att det faktiskt är ganska lätt att baka eget bröd istället för att gå och köpa. Dessutom slipper vi leta efter bröd med låg sockerhalt, för nu vet man själv vad man stoppar i brödet.

Vill tipsa om att jag har skapat lite rubriker på sidan av min blogg i fall ni skulle vara sugna att pröva något av recepten jag lagt ut, men inte orkar leta igenom hela bloggen för att hitta dem kan ni istället gå in på Recept och hitta bara recepten istället. Bra va!

I helgen ska vi bland annat på Hummerskiva med kompisar i Smögen. Ska bli jättekul. Fick idag reda på att det är Halloween tema, vilket innebär viss utklädnad. Jag är ju inte jättemycket för att klä ut mig, men får försöka hitta något Halloweenit att ha på mig. Svart nagellack kanske inte riktigt räcker....hmmm...några enkla tips??

__________________________________________________________________________________
Veckans....


Hiss
Vi har fått ett datum för fönsterbyte... På torsdag kör det igång och på måndag ska det vara klart. I alla fall vad jag hoppas på. Sen ska de sättas in persienner och dylikt men bara allt är klart till första advent så att man kan julpynta i nya fönster så är jag nöjd :-).... Börjar snart vänja mig vid att ha det tomt i alla fönster och alla blommor på matbordet.

Diss
Sommartid, vintertid, varför??? Jag har det hellre ljust när jag kommer hem från jobbet istället för när jag åker till jobbet.

(Lite fakta om vintertid för den som är intresserad)
Normaltid
(vintertid), är en samlande tid för ett område eller land som jämkar de olika tider som kan uppstå när man för varje lokal ställer tiden efter solen. Soltid innebär oftast att man ställer klockan efter när solen står som högst på himlen, då är klockan tolv på dagen. I länder som ligger nära ekvatorn är det svårt att avgöra när solen står som högst, eftersom solen där "rullar länge på himlavalvet". I dessa länder ställer man därför klockan efter solens nedgång. När halva solskivan kommit under horisonten (vilket går snabbt) anses klockan vara 18.

När man övergår från sommartid till normaltid ska klockan ställas tillbaka en timme. Tidpunkten för växlingen varierar från land till land och är någonting man bör tänka på vid exempelvis utlandsresor. Inom EU har man dock enats om övergången så att den sker samtidigt, och icke EU-länder i Europa följer samma datum. Utanför Europa används oftast andra datum.(www.wikipedia.org)

_______________________________________________________________________________________________

Nej nu ska jag ta tag i mitt sömniga liv och försöka få lite mer saker gjorda idag..

Sköt om er!!

KRAMAR
Anonym

Vilken dag....



Här går man upp för att läsa kommentarerna från gårdagens inlägg på sin favoritblogg så har man blivit utsatt för censur!? Mkt tråkig historia. Jag kunde ju inte veta att det va kelles och Evas födelsedagspresent... Nu missar ju alla mitt extremt schyssta filmtips oxå.



Dagens hiss. Hanna Malms blogg

Dagens diss. Censur



Hej

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress