Hanna

Pyssel
Hinner aldrig riktigt med allt jag vill, men det kanske är bra. Speciellt nu när jag har vissa begränsningar och orken inte riktigt är vad den brukar. Hade planerat att hinna gjuta lite ljuslycktor, rosor och krukor i betong, men hann bara inhandla materialet. Men nu finns det där hemma till nästa gång. Sen hade jag tänkt sy lite från boken Tilda till spjälsängen. Började med en liten söt hund och tänkte att jag skulle hinna med lite hjärtan och kuddar från boken också, men det hanns inte med. Har däremot fått en mycket större förståelse för hur lång tid det tar med handarbeten.


Hund mjukisdjur (Tilda Panduro)



Har fortfarande lite kvar att fixa till med öronen och tänkte även sy på ett litet hjärta på kroppen, så inte helt klar än, men nästan.


Fick även ta med mig lite tyger hem frän mamma för att kunna sy lite hjärtan och kuddar här hemma istället. Så det blir till att ta tag i det när jag går hemma och väntar sen.




Tavelram (a´la Ernst)


De här två gamla skolplanscherna hittade jag hemma hos mamma och pappa. Så bestämde mig för att försöka rama in dem. Fick lite tips från förra veckans Sommar med Ernst då han gjorde en ram.


Jag har ju en tendens till att sätta andra i arbete nu..gick väldigt smidigt med pappas såg som ställdes in på 45 grader. Tack för all hjälp pappa.


Grundmålad ram. Ska målas en gång till och sen ska jag sätta dit den ena planschen på baksidan. Ångrar lite att jag inte köpte saker till att göra två stycken ramar. En till varje, men får ta det nästa gång jag kommer hem :-).

Sen måste jag bara visa vilket otroligt fint lapptäcke jag, eller egentligen vårt lilla underverk i magen, har fått av mamma. Tala om pyssel, nästan för fint för att användas. Tack snälla mamma!!


Måttet är gjort för att ha i barnvagnen sen, så blir perfekt när man är liten och trött :-).

Imorgon är det föräldrakurs och lite ommöblering här hemma som gäller....

Sov så gott!!


KRAM PÅ ER
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress