Hanna

Torka tårarna....
Imorse hade jag mitt första tandläkarbesök, vilket blev en skräckupplevelse. Rotfyllning är iallafall ett måste, så idag skulle han rensa rent i rotkanalerna. Vilket gick bra med den första men när han kom till den andra kom smärtan, hur mycket bedövning han än tillsatte så hjälpte det inte, sköterskan som i vanliga fall håller i sugen fick jobba hårt med att torka mina tårar.... Det slutade med smärtlindring på nerven och ett återbesök för fortsatt rensning. Att en liten nerv kan göra så ont. Trodde att man bara hade två kanaler men tydligen har man tre...så 1/3 avklarad och 2/3 kvar till nästa torsdag. Ingen rolig start på dagen....längtar inte direkt till nästa besök.




Det är svårt att hinna med allt man vill på dagarna, blir inte riktigt så många blogginlägg som jag försöker, ingen dag är den andra lik, fast man ungefär gör samma sak varje dag.
Har blivit en del besök på stan på sistone. Kommer fortfarande inte i mina gamla byxor så har inte vågat köpa några nya ifall jag minskar lite mer, men snart ger jag upp. Har däremot köpt mig lite andra småsaker som inte spelar lika stor roll. Mest accessoarer. Bland annat denna snood (halsduk som sitter ihop) från Lindex och även lite smått och gott till Freja, nästa sak på listan är en babysitter.

www.lindex.se



De här söta skorna kom med posten igår, tack så hemskt mycket Ulle. Vi ses runt jul :-)!


Vi har fortsatt haft lite besök på kvällarna, ikväll kommer Sofia och Fredrik hit på fika. Ska bli väldigt kul att få visa upp Freja för dem och igår var Johan och Karin här på ett litet besök. Efter att ha suttit i soffan en hel dag får man lätt lite extra spring i benen när folk är här och vill börja fixa och dona. Den tid då Freja sover som mest är när vi har besök, hon gillar verkligen att ha folk runt om sig. Vilket jag ser som väldigt positivt.

Hoppas att ni har haft en bra vecka hittills, nu återstår bara fredagen innan det är helg igen. På lördag kommer mamma och pappa hit och hälsar på. Ska bli spännande och se om de kan se att Freja har växt till sig. Blir ett kort besök till söndagen, men i november åker vi hem för ett längre besök så vi hinner umgås lite mer. Hoppas även på att plocka med mig lite mossa och lingonris till att göra lite kransar och julgrupper då :-). Snart är det dags att börja fixa inför julen....





Ha en fortsatt bra dag, min kan bara bli bättre efter min skräckupplevelse till start...

Kram på er


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress