Hanna

Hösten...

Orkade mig enda fram till botaniska trädgården i måndags. Men gjorde det klassiska göteborgsfelet att glömma att ta med ett paraply. Så väl framme började det självklart att spöregna så det var bara att vända hemåt igen. Känns verkligen som hösten snart är här nu, kom hem blöt och kall och satte mig i soffan med en kopp varmt te. Hösten i Göteborg brukar innebära en hel del regn så lika bra att lägga ner det lilla paraplyet i väskan i några månader nu.

 


Lite höst blommor från botaniska trädgården....mer hann jag inte se.



En kopp varmt te...

 

Igår sken dock solen och jag var iväg på lite lunch hos Johanna. Vira, lilla söta valpen, hade växt otroligt mycket, tog tyvärr inga bilder denna gång. Väldigt trevligt att komma bort lite från lägenheten :-). Tack för en väldigt mysig lunch tjejer.
Därefter var det dags för vår sista gång på Psykoprofylaxkursen, återigen lite massage för mig :-). Jag är otroligt nöjd med den kursen. Har inte gått på Annasprofylaxkurs som många går på här i Göteborg utan en som barnmorskorna på vårt MVC håller i. Känns som att det man lär sig om avslappning och lugn även kan hjälpa att lugna i andra situationer där man själv eller någon i sin närhet gör sig illa eller är väldigt stressad. Vi får väl se vad jag säger efter förlossningen sen.....

 

På vägen hem från kursen stannade vi och köpte bland annat bröd på Hemköp och helt otroligt nog åt vi sen när vi kom hem den 21 sept bröd som inte ens var bakat än....är inte det helt otroligt!!! Åt det imorse med och det är fortfarande inte bakat... Skärpning, ska man inte ens kunna lite på bakdagarna på bröd längre.....

 


Är ett väldigt gott bröd trots lite datumfel....

 

 

Om jag ska vara riktigt ärlig börjar det bli lite jobbigt att vara hemma nu.....finns en hel del att göra men man tröttnar lite på att man inte har orken att göra så mycket utan att det blir för jobbigt och man måste vila. I måndags blev jag omkörd av en tant med rullator....kändes sådär kul. Var på vägen hem från botaniska så jag hade ju säkert gått mycket längre än henne innan :-)...men ändå en tant med rullator...

 

Imorgon kväll sammanställer jag era gissningar på vilken dag som blir den STORA dagen så passa på att lämna en liten gissning om ni inte redan har gjort det!!

 

Hoppas att ni har det bra på jobbet, njut av orken och att ni har något att göra :-)

KRAMAR
Emelie

Hörde att er lilla flicka kommit till världen! Stort grattis! Hoppas att allt gick bra!



kram

Emelie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress