Hanna

Ingen liten bebis längre..
7.5 kg visade vågen hos barnmorskan i tisdags. En rejäl ökning sen sist, barnmorskan frågade till och med om vi missuppfattat det här med smakportioner och gett henne 1 kg potatis istället :-). Men hon var ändå noga med att lägga till att så länge längden ökar i samma fart är det inte för mycket och det gjorde den, 64 cm lång är Freja nu.
Smakportionerna fortsätter här hemma, barnmorskan sa att det var bara att testa vidare med lite olika grönsaker och att vi även kunde testa med lite mild havregröt för att få henne lite mer mätt på kvällarna sen. Efter lite tips från Jennie om att gröt brukar uppskattas lite bättre än potatismos i början provade vi med lite gröt igår och idag och om det gick bättre. Känner en otrolig lättnad att Freja fått smaka på något hon verkar tycka om.



Havregröt smakade tydligen otroligt mycket bättre än potatismoset, tack för tipset Jennie. Invigde även en av de nya skedarna som jag köpt för att få det lite roligare med mat, vad gör man inte för att få sitt barn att gilla mat. Jag märkte även att de ändrar färg till gult om det blir för varmt. Vad med pengar babyproffsen måste tjäna på oroliga föräldrar...



Vad blir det för mat idag??

 

Igår hade vi besök av Ewa och Kelle som åker till Egypten idag. Även David var här som också åker iväg till Egypten med Astrid om några dagar, man är inte alls avundsjuk. Det var tur att det var fint väder idag. Hoppas att ni alla får det bra på semestern.

 

Passade på att baka lite semlor att bjuda på under gårdagen. Glutenfria och vanliga, blev inte riktigt lika goda som de brukar men de gick ner i alla fall :-).

 


Glutenfria semlor och "vanliga".



Är nog egentligen grädden och mandelmassan som gör dem så goda...


David var även snäll och hjälpte mig att installera och fixa med den nya skrivaren som kom igår. Supernöjd är jag, blev väldigt fina utskrifter på fotopapper. Så ikväll blir det till att skriva ut lite bilder och sen ta ett litet bad med Frejis. Fredrik är uppe i Karlstad och jobbar och kommer hem imorgon. Lite otur för mig att han är borta just idag för det var en otroligt jobbig natt och jag skulle behövt en extra timmes sömn nu på kvällen, men det är ju lite svårt att styra över. Freja somnade klockan elva och sen vaknade hon vid klockan två, klarvaken och jätteglad fram till klockan fem, tyvärr var inte jag riktigt lika pigg under de timmarna. Sen blev det ytterligare en timmes sömn innan det var dags att vara pigg igen. Så jag hoppas på lite mer sovtimmar inatt.

Ha en mysig kväll!!


Kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress