Hanna

Blåser bort i Hovenäset...
Nu är jag och Freja i Hovenäset och laddar för kalas. Imorgon är det en väldigt speciell dag, Frejas 1-årsdag. Så i helgen blir det firande med familjen. Mina föräldrar, Fredriks föräldrar, Linnea och Martin och David och Astrid kommer alla imorgon. Ska bli väldigt kul! Tänk att Freja redan är ett år, tiden har gått så otroligt fort.



Fick lite hjälp med packningen tidigare idag.


Vi har även fått reda på att vi får hyra radhuset vi kollade på i Luxemburg, så här kommer lite bilder på det. Kanske inget drömhus men det duger så länge :-). Får vi se om vi trivs i området. Vekar vara väldigt mycket barnfamiljer vilket vi ser som något positiv med tanke på att jag kommer att fortsätta att vara hemma till en början. Är tre våningar och källare. På första våningen är det hall, kök och vardagsrum. Våning 2 har två sovrum och ett badrum och våning 3 likaså.


Gavelhus



Kök


Vardagsrum med matsal och trappa ner till Tv-del.


Hallen med de enda garderoberna, så blir till att köpa en hel del sånt. Bakom dörren är det en liten toalett.


4 sovrum som alla ser ut ungefär så här.



Gästbadrum på våning 3, har för mig att det var en dusch också.



Badrummet på våning två och toaletten i hallen.




Utsidan...


En liten gräsmatta på baksidan :-).


Det som är negativt är att det är väldigt mycket trappor med sten/marmor golv, vilket betyder väldigt mycket grindar för att inte Freja ska trilla ner för någon av dem. Alla räcken och dyl är även i guldfärg, vilket jag kommer att störa mig en del på :-).


Jag tror att det kommer att bli en bra början för oss, är lite större än vad vi tänkt oss, men samtidigt har vi en hel våning till gäster, så jag hoppas att ni inte tvekar att komma och hälsa på oss om ni vill. 
Är även ett garage och en carport som hör till huset. Alla möbler och dyl som syns på bilderna kommer att tas bort.

Väldigt spännande!!

Nu ska jag gå och försöka sova lite innan det är dags för att gå upp för lite natt-välling. Kanske även borde sjunga lite ja må hon leva redan då.... får se om rösten håller :-). För ett år sedan satt vi i bilen på väg in till BB nu :-).

Kramar
Ewa och Kelle

Ett stort grattis till vår lilla solstråle idag! Ge henne en jättekram tills vi kommer ner. Måste bara jobba några timmar först :-)



kramar från farmor och farfar

Anita o Anders

GRATTIS FREJA PÅ 1ÅRSDAGEN!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress