Hanna

Sjuka familjen avsnitt....
Sammanbrottet är nära nu!
Fredriks förkylning gick över ganska så snabbt för att  igår kväll ta en helt ny vändning till magsjuka istället!! Freja som äntligen är helt frisk från sin magsjuka har istället blivit förkyld, snuvig som bara den. Ett tips är att inte träffa en sjuk bebis när familjen precis blivit frisk från magsjuka, har en höggravid och ligger x-antal timmar efter i sömnen. Snuvan är egentligen inte så farlig om man inte har en tjej som suger på tummen och har en snuttefilt för att kunna sova. Går inte riktigt ihop sig när det är svårt att andas med näsan. För oss resulterar det i fler vakna timmar än timmar med sömn under nätterna. 
Så helgerna som annars brukar vara väldigt mysiga och lite mer egentid för mig har blivit en heltidstjänst som sjuksköterska just nu. Det är bara att glömma ryggont, förvärkar, trötthet och alla andra underbara symtom. Fredrik försöker att hjälpa till så gott han kan men han är verkligen helt utslagen. Just nu sover mina två älsklingar där uppe, borde passa på att sova lite jag med, men måste bara få vara lite också. Andas!!
Vid dessa tillfällen saknar man verkligen att ha familjen nära. Idag är jag inte längre redo för någon förlossning!!

Igår var det dags för läkarkontroll och ultraljud. Går inte så bra för mig på läkarkontrollerna eller snarare innan jag får träffa läkaren. Fick återigen sitta och vänta i nästan en timme innan jag fick komma in. Sjukt irriterande! Denna gång hade jag även med mig en förkyld Freja, som tack och lov skötte sig exemplariskt. Hon är underbar!
Vår underbara lille kille mådde bra i magen också, men hon trodde inte att han skulle vilja ut under de närmsta två dagarna, vilket känns ganska så skönt just nu. Han vägde runt 3.3 kg.

För att det ska kännas lite extra jobbigt är det självklart sol och otroligt varmt idag när vi inte riktigt kan gå ut. Sitter på altanen i linne och försöker njuta lite....

Vi överlever nog detta också....nya tag efter helgen då vi alla förhoppningsvis är friska och krya igen!!

Hoppas att ni har en lite bättre helg!!
Kram på er

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress