Hanna

En fortsatt julledighet...
Jag njuter forfarande av julledighet här hemma. Jag och barnen. Och oj vad fort man glömmer hur det var att vara hema på heltid. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, knappt man hinner lämna köket innan man är där igen. Men det är mysigt, trots att det inte alls blir så mycket gjort. Från att ha haft stora planer har det allt som allt minskats ner under dessa dagar. Vårt stömavbrott har tagit både energi och tid ......fortfarande ingen som vet vad det kan vara, men med tre proppar utdragna samtidigt slipper vi i allafall gå ner och sätta på huvudströmmen varannan timme. Något lär vi i alla fall lära oss av detta...och håller fortfarande tumarna att lösningen är både nära och enkel,
 
Larmcentralen för vårt larm här hemma måste hata oss just nu, vi får mess om att det är strömavbrott hela tiden, och inte nog med det gick inbrottslarmet när vi var borta så de fick skicka hit en vakt, men det var troligen en insekt som kröp över kameran, Och om inte det räckte så har Fredrik lyckats få igång röklarmet två gånger på två veckor, då det även fått ringa och fråga om vi är ok. Det är lungt bara min man som eldar lite i braskaminen. Måste vara en sjuk historik hos oss de senaste veckorna....:-).  
 
Hade en förhoppning om att få sitta med en kopp kaffe, lite internet, en nyinhandlad tidning och bara ha det gott tidigare idag, men vad trodde jag,...har  fortfarande bara läst tre sidor i tidningen, kaffet hann bli kallt och den koppen och fler därefter är uthällda, kalendern är så gott som oöppnad och internet har jag tid till nu först. Men vi har det mysigt jag och mina små skatter.

 
Är ni red för årets sista dag imorgon? Jag känner mig ganska redo faktiskt, inhandlade en kalender idag för att nästa år kunna vara lite mer planerad än vad jag varit detta. Nu gäller det bara att komma ihåg att skriva och titta i den,....
 
 
Hoppas att ni har lite roliga nyårsplaner, vi får se om våra blir av imorgon, influensatider är det inte lätt att planera in festligheter på.
 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress