Hanna

En kall dag..
 Det är januari, det är knappt någon snö, termometern visar på bara några minus grader, men ändå känns det så otroligt kallt. Så där rått som det bara känns här på västkusten, hellre minus 20 och snö. Vi tog oss i alla fall ut, till lekplatsen och till den lilla dammen brevid där de blivit is och väldigt passande att ta en liten skridskotur. Försök nummer två. Själv roade jag mig med vår lille kille som snorar och håller oss vakna på nätterna och inte riktigt var nöjd med situationen att få titta på. Men efter ett tag gav han upp och bestämde sig för att det var ganska så kul att vara på lekplatsen.
 




 

Imorgon väntar en ny arbetsvecka. Så snart dags att hoppa i säng för att få in några extra timmar på sovkontot.
Det här med att börja jobba har varit lite av en omställning för oss alla, men om man bortser från lite mindre timmars sömn så har det vart till det bättre. Jag trivs väldigt bra, Fredrik får vara lite mer delaktig här hemma (vilket han kanske inte alltid anser är till det bättre) och barnen trivs väldigt bra på dagis. Känns som att de tycker att det är roligare nu när de får vara med på alla rutinerna där. Inte ett ord om att de inte vill gå dit. Hugo som bestämde sig för att sluta med blöjor i oktober har även fått personalen på dagis att inse detta nu. Vilket känns väldigt bra. Det känns som vi snart hittat våra vägar och genvägar för att få vardagen att gå ihop. Sen önskar jag att jag bara kunde ha en extra timme varje kväll, så mycket man vill hinna med men så lite tid. 
 
Sov så gott kära ni!
 
Kramar
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress