Hanna

Ett Farväl

I torsdags blev det inget jobbande för min del. Istället blev det en tågtur till Uppsala för att möta upp mamma och pappa och åka vidare med dem till Sundsvall. För att på fredagen få ta ett sista farväl av min mormor tillsamans med släkt och familj.
Det var en otroligt fin begravning, jag gillar egentligen inte ordet begravning. Ett farväl, ett sista avsked, ett vila i frid och ett sista tack. Alla fina minnen av min mormor lever kvar hos mig och hos många andra.

 
I sin tidiga ungdom ingen vänder sig om
men i mitten av livet för en rik ålderdom
finns det stunder att gömma i sin djupaste själ
som när gullvivan blommar för törstande själ.

Denna gnista ska slockna
detta liv ska förgås
men en lindring i hjärtat är väl ändå
att i släktled tillbaka
i släktled framför
just där gullvivan blommar finns det tröst för en själ.

(Där gullvivan blommar, Pugh Rogefeldt)

Kramar
Maria

Vad tråkigt att höra om din mormor. Det är verkligen jobbigt och ledsamt att ta farväl. Stor varm kram till dig och familjen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress