Hanna

VABruari..
I tisdags när jag åkte och handlade efter att lämnat Freja på dagis hörde jag på radio att februari är den månad då flest personer är hemma och tar hand om sina sjuka barn. Med tanke på att vi har varit sjuka större delen av januari hade jag en förhoppning på att februari skulle bli lite bättre. 
Att tillägga då är att när jag lämnade Freja på dagis såg jag lappen, just nu går det springmask på dagis när jag gick därifrån. Kul tänkte jag! Vad ska man göra, hon har precis vart hemma från dagis i en vecka. Ska jag ta hem henne en vecka till, springmaskägg kan tydligen överleva i flera veckor, ska hon vara hemma i flera veckor? Jag lät henne vara kvar. Så nu kör vi hel sanering när Freja kommer hem från dagis, av med alla kläder och in i tvättmaskinen med dem och sen tvål över hela Freja...har inte märkt av några maskar än så håller tummarna. Det som är tur är att många barn är sjuka på dagis i viruset som Freja hade förra veckan vilket kanske minskar spridningen. 
Igår när vi åt middag ville inte Freja äta, vilket inte är allt för ovanligt. Efter mycket om och men fick vi i henne lite lassange, hon tog en stor sked och började sen att spy. Oj hon måste fått in för mycket i munnen tänkte vi och fått igång en rejäl kräkreflex. In i duschen med Freja och torka och tvätta av i köket. Lite konstigt men inte en tanke på att det skulle vara något annat fel på henne. Pigg och inga tecken på att något skulle vara fel åker vi till dagis imorse. När jag lämnat henne och går ut ser jag en ny lapp på dörren. Just nu har vi tyvärr även magsjuka här. Hmmm.... kan det finnas ett samband? Borde jag ta med henne hem, vilket i princip skulle vara omöjligt när jag precis sagt hejdå, stängt dörren och hon har rusat in för att börja busa. Dessutom har hon ju redan haft det troligen, så hon fick bli kvar. 
Det är fortfarande januari så ska som sagt bli väldigt spännande att se vad febuari har att erbjuda!!!

 
 
Snyta sig, tvätta händer, sprita händer.

Än så länge är varken jag eller Fredrik drabbade så verkar vara en barnvariant på magsjuka den här gången, håller i alla fall tummarna för det :-). Vår plan är att åka till Hovenäset i helgen och det skulle vara så himla kul om vi fortfarande kunde göra det! Brukar ju ha klarat sig om man inte insjuknar inom 48 timmar så har väl fortfarande några timmar kvar att vänta.......
 
Hoppas att ni är friska och krya!!
 
Kramar
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress