Hanna

Söndag
Vilken 5 mil, vad kul att Sverige avslutade OS med ytterliggare en medalj. GO längdskidor!!!

Igår hade vi lite folk över på middag och såg på både melodifestivalen och 3 milen. Inge vidare startfält på melodifestivalens fjärde delfinal, om jag ska vara ärlig. Men det blev en väldigt trevlig kväll.
Så imorse unnade jag mig en lång sovmorgon....åh vad det är skönt att sova ibland.

Har tagit det väldigt lugnt idag, handlat och kollat på bil. Inte för att det är aktuellt att köpa någon ny bil just nu, men Bettan kommer inte hålla i all evighet så det är lika bra att veta vad vi vill ha när pengar och behov finns. Min kära sambo hade nog inte haft något emot att byta bil redan imorgon :-).
Har även kört ett drygt men kul spinningpass idag. Ska försöka komma iväg till gymmet minst 3 ggr den här veckan.

Inhandlade även lite blommor på Plantagen, 79:90 för massa orkidéer på Plantagen nu, så fick bli två stycken.

Ny arbetsvecka och ny månad imorgon. Mars, lite närmare våren, längtar verkligen. Här i Göteborg har det regnat i några dagar nu så snön har verkligen börjat försvinna, men ingen idé att hoppas på för mycket för verkade på nyheterna som att det skulle bli kallare igen :-(.

Nu ska jag kolla lite på hockeyfinalen innan det är dags att krypa till kojs!!
Sov så gott!!

Kramar
forts resan....
Fortsättning på resan del 2......

Monteverde

En tur i regnskogen i Montverde, på grund av de dåliga vädret blev det lite längre ner i molnskogen än vad det var tänkt från början. På den mörka bilden kan ni se en Kolibri i sitt bo, brevid är boet med ett litet ägg..

Vi besökte Don Juan kaffeplantage i Montverde och fick lära oss allt om kaffe. Kaffebönan täcks av fyra lager av skal. Det första lagret är själva frukten, de röda mogna bären. Det skalet tas först bort i en maskin och därefter torkar man själva fröna för att få bort nästa skal. Sen förljer ytterliggare torkning och en maskin för att få bort de sista skalen och sen är det dags för själva rostningen. 4 min skiljer det mellan normalrostat och mörkrostat. De normalrostde bönorna innehåller mer arom och koffein än de mörkrostade.

Samara beach

Samara beach. Som jag sa tidigare påminde den lilla byn väldigt mycket om Byron Bay (Australien). Otroligt varmt och skönt. Till och med Linnea och jag fick lägga oss under palmerna för att undvika solens bränna.

En dag i San José och sen hemgång....
(Myllrade av folk i San José och kändes inte helt säkert att ta upp kameran och ta kort där, så tyvärr inte några bilder från de besöket)

Väldigt kul att titta på alla bilder och minnas tillbaka vad man gjorde för bara några dagar sedan. Tiden går så himla fort.

Blev ingen lång sovmorgon imorse, men däremot har jag sovit en timme nu vid lunch. Hann med ett bodypump pass på förmiddagen. Det är verkligen dags att komma igång med träningen igen. Bokade mig på spinning imorgon också :-).....gäller att passa på att träna nu när jag för en gångs skull inte är sjuk....

Fortsätt att njuta av helgen!!

KRAMAR
Hemma igen...
Igår kom jag åter tillbaks till Göteborg efter två väldigt bra veckor i Costa Rica. Var lite orolig att tåget tillbaks till Göteborg skulle vara inställt, men mot min vanliga otur när det gäller SJ hade jag tur....tåget gick som det skulle och blev bara 15 min försenat, helt otroligt!! Men sen vara jag helt slut efter nästan en 24h lång hemfärd. Hann med både buss, flyg, bil, tåg och spårvagn på den tiden :-).

Så till resan, Costa Rica är ett otroligt fint land med ett otroligt varierande landskap och väder. Har sett spännande djur och växter samt en hel del fåglar. Blev även ett perfekt avslut på resan med två hela dagar i sol och värme.

Har precis fått Fredrik att se på alla de 470 korten som jag tagit, men ska låta er slippa se alla. Har en del rensning att göra. Blir ju inte alltid så bra skärpa som man tror :-). Här kommer lite bilder från första hälften av resan:

Tortuguero

Några av de många djur vi såg. En stor ödla, en Kajman bebis (krokodil), fågel (typ häger) och en apa (spider monkey)

En tur i regnskogen...

Karibiska havet

Dagen vi åkte från Tortuguero till La Fortuna fyllde pappa 60 år. Blev ingen tårta, men lite champange och presenter kunde vi i alla fall fira med. Får helt enkelt bli en tårta nu i efterhand!!

La Fortuna

Den fortfarande aktiva vulkanen Arenal, tänk er en stor vulkan bakom all dimma. Det gjorde iallafall vi, för så mycket mindre dimma än så här blev det aldrig.

Ett bad i några av de varma källorna som fanns i La Fortuna. Väldigt härligt och skönt efter en fin men kall och regnig promenad på vulkanen.

Fanns otroligt många fina blommor. Speciellt orkidéer.

Fortsättning följer imorgon....
Tack för en underbar och minnesvärd resa mamma, pappa och Linnea.

Var väldigt trött när jag åkte till jobbet imorse så underbart att det redan är helg, ska försöka sova ikapp lite missade timmar.

Ha en trevlig helg!! Ni missar väl inte 3 milen och melodifestivalen imorgon :-)