Hanna

forts resan....
Fortsättning på resan del 2......

Monteverde





En tur i regnskogen i Montverde, på grund av de dåliga vädret blev det lite längre ner i molnskogen än vad det var tänkt från början. På den mörka bilden kan ni se en Kolibri i sitt bo, brevid är boet med ett litet ägg..







Vi besökte Don Juan kaffeplantage i Montverde och fick lära oss allt om kaffe. Kaffebönan täcks av fyra lager av skal. Det första lagret är själva frukten, de röda mogna bären. Det skalet tas först bort i en maskin och därefter torkar man själva fröna för att få bort nästa skal. Sen förljer ytterliggare torkning och en maskin för att få bort de sista skalen och sen är det dags för själva rostningen. 4 min skiljer det mellan normalrostat och mörkrostat. De normalrostde bönorna innehåller mer arom och koffein än de mörkrostade.


Samara beach





Samara beach. Som jag sa tidigare påminde den lilla byn väldigt mycket om Byron Bay (Australien). Otroligt varmt och skönt. Till och med Linnea och jag fick lägga oss under palmerna för att undvika solens bränna.


En dag i San José och sen hemgång....
(Myllrade av folk i San José och kändes inte helt säkert att ta upp kameran och ta kort där, så tyvärr inte några bilder från de besöket)


Väldigt kul att titta på alla bilder och minnas tillbaka vad man gjorde för bara några dagar sedan. Tiden går så himla fort.

Blev ingen lång sovmorgon imorse, men däremot har jag sovit en timme nu vid lunch. Hann med ett bodypump pass på förmiddagen. Det är verkligen dags att komma igång med träningen igen. Bokade mig på spinning imorgon också :-).....gäller att passa på att träna nu när jag för en gångs skull inte är sjuk....

Fortsätt att njuta av helgen!!

KRAMAR
Anita Stolth

HEJ Roligt att titta på era bilder. Hälsningar Anita

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress