Hanna

Hemma igen...
Igår kom jag åter tillbaks till Göteborg efter två väldigt bra veckor i Costa Rica. Var lite orolig att tåget tillbaks till Göteborg skulle vara inställt, men mot min vanliga otur när det gäller SJ hade jag tur....tåget gick som det skulle och blev bara 15 min försenat, helt otroligt!! Men sen vara jag helt slut efter nästan en 24h lång hemfärd. Hann med både buss, flyg, bil, tåg och spårvagn på den tiden :-).

Så till resan, Costa Rica är ett otroligt fint land med ett otroligt varierande landskap och väder. Har sett spännande djur och växter samt en hel del fåglar. Blev även ett perfekt avslut på resan med två hela dagar i sol och värme.

Har precis fått Fredrik att se på alla de 470 korten som jag tagit, men ska låta er slippa se alla. Har en del rensning att göra. Blir ju inte alltid så bra skärpa som man tror :-). Här kommer lite bilder från första hälften av resan:

Tortuguero


Några av de många djur vi såg. En stor ödla, en Kajman bebis (krokodil), fågel (typ häger) och en apa (spider monkey)



En tur i regnskogen...



Karibiska havet



Dagen vi åkte från Tortuguero till La Fortuna fyllde pappa 60 år. Blev ingen tårta, men lite champange och presenter kunde vi i alla fall fira med. Får helt enkelt bli en tårta nu i efterhand!!


La Fortuna


Den fortfarande aktiva vulkanen Arenal, tänk er en stor vulkan bakom all dimma. Det gjorde iallafall vi, för så mycket mindre dimma än så här blev det aldrig.




Ett bad i några av de varma källorna som fanns i La Fortuna. Väldigt härligt och skönt efter en fin men kall och regnig promenad på vulkanen.





Fanns otroligt många fina blommor. Speciellt orkidéer.


Fortsättning följer imorgon....
Tack för en underbar och minnesvärd resa mamma, pappa och Linnea.

Var väldigt trött när jag åkte till jobbet imorse så underbart att det redan är helg, ska försöka sova ikapp lite missade timmar.

Ha en trevlig helg!! Ni missar väl inte 3 milen och melodifestivalen imorgon :-)

Stora kramar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress