Hanna

Gravid!
Känns som att jag inte har skrivt så mycket om min graviditet bortsett från lite läkarbesök. Mest för att allt känns så bra och sen hinner man inte riktigt med att känna efter lika mycket när man har en vilde att ha koll på här hemma :-).



Får bli ett sånt här kort, hade tänkt be Fredrik ta ett kort ngn kväll men glömmer bort det hela tiden. Så här ser jag ut idag, i vecka 25. Blev nästan lite besviken när jag såg bilden, för känner mig betydligt större om magen :-).


Tabletter är det duktiga på att skriva ut också. Jag tar två magnesium tab om dagen, en vitamin/folsyra om dagen och en kapsel D-vitamin två ggr i månaden. Nu senast fick jag även reda på att jag borde äta järntabletter (två ggr om dagen). Har inte varit och hämtat ut dem än men kör på med några tabletter jag hade kvar sen jag väntade Freja vilket tas var tredje dag. Behöver snart ha en sån tablettsystemsburk som äldre har :-).
D-vitamin var tydligen väldigt lågt, inte så konstigt när man kommer från Sverige så de proppar de i alla svenskar :-). 

När jag var gravid med Freja hade jag nästan bara problem med att det "kröp i benen". Det var otroligt jobbigt att sitta still och speciellt att sova på nätterna. Nu har jag inga problem alls. Kanske är lite tidigt i graviditeten än men annars tror jag att magnesiumtabletterna har en otroligt bra effekt :-). Så ett tips till er som har problem med detta, kolla efter magnesium tab på apoteket!




Icandy Pear 

Har börjat fundera lite på vad vi kommer att behöva inhandla till barnet. Har ju en hel del redan. Men en syskonvagn blir nog största investeringen, har börjat kolla runt på nätet men inte bestämt mig än. Vi kan ju bygga om vår ICandy Apple till en syskonvagn (Pear) så funderar lite på att göra detta. Kostar dock nästan lika mycket som att köpa en ny vagn. Annars har jag hört att ganska många har Phil&Teds syskonvagn. Tar gärna emot tips om någon är mer insatt i detta.

Nu ska vi snart bege oss in till stan för lite lek i skeppet parken, mammafika och sen möta upp Fredrik när han slutar. Får bli bussen in och tåget hem.


Nu när jag ändå pratar om graviditeten, måste jag bara passa på att visa denna. En av många sötsaker som slinker ner just nu :-). Stannade till lite extra vid bageridisken i lördags och köpte den..mmmmmm. Kanske får bli ett stopp där imorgon när jag ska handla igen:-).

Kram på er!!







Johanna H

Johanna H

Vilken fin mage du fått!

Blev föresten inspirerad av dina semlor för ngn dag sedan så nu står degen och jäser.

Kram

Jennie A

Fin mage du har! :-)

Vi ska köpa en Phil & Ted Explorer, känner många som har den o alla är väldigt nöjda! Den är inte så farligt dyr heller, har hittat den på jollyroom.se för typ 5500 inkl dubbelsitsen.

Kram på er

Maria

Mums vad gott det där såg ut. Jordgubbar längtar jag verkligen efter nu!!

Du har så fin mage vännen! Förstår vad du menar, man känner sig stor som ett hus men kameran visar inte riktigt samma sak :-)



Ang vagn så lutar det åt att vi kommer köpa en Baby Jogger City Select. Jag gillar inte Phil & Teds koncept med att ett barn sitter under. En vän hade en sån och det funkade fint så länge lilleman var pytteliten men så fort han skulle sitta upp så sålde de vagnen och köpte Baby Jogger istället. Där sitter barnen framför/bakom och inte över/under.

Lycka till i valet!



Kram på er!

Karin

Hej Hanna!

Mysigt med magen!! Tänkte på dig häromdagen, saknar er! Verkar som att ni har det toppen i Luxemburg och kommit iordning!

Vi har precis köpt en phil & teds och jag är supernöjd, så mkt smidigare än en bred vagn (Alva är dessutom för lång för de flesta dubbelvagnar, ej denna dock). Alltid tyckt synd om barnen som sitter under men Alexander verkar helnöjd! Dessutom smidigt att man enkelt kan göra om den till en enkelvagn.



Hälsa familjen, stor kram!!

/Karin

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress